maanantai 24. kesäkuuta 2013

Venyttely postaus

Moi pitkäst aikaa! Nyt tulee kauan luvattu venyttely postaus. :D
Tässä annan muutamii vinkkei venyttelyyn.

Ennen venyttelyä kannattaa tehdä alkuverryttelyä, esimerkiksi käydä pienellä lenkillä. Venytellä kannattaa myös treenien jälkeen, silloin lihakset eivät mene niin helposti jumiin.
Alkuverryttely on tärkeää, sillä lihakset voivat revähtää ellei venyttele ennen kui alkaa venytellä, jo 10minuutin alkuverkan jälkeen lihakset on tarpeeksi lämpimät venyttelylle. :)

Venyttely aloitetaan ylhäältä alas ja takaa eteen.
Jalat:


Etureisi:
  • Toinen jalka eteen ja toinen taakse
  • Nojaa niin paljon taakse, että tuntuu etureidessä
  • EI SAA MAKAA, pitää olla käsien varassa, koska se ei tee hyvää selälle
  • Kummallakin jalalla 20-60sek
                                               Etureisien jälkeen suoristat jalan
                                                                    ja
                                    Nojaat eteenpäin niin paljon kuin menee. (asennon nimi "aitajuoksia ventys")
Takasreisi:
  • Kuvasta toivottavasti saa selvää
  • Asennossa 20-60sek
  • Pitäisi tuntua takareidessä ja menee niin alas kuin pystyy
                                                                  Jalat auki
                                                                     Sitten
                                                           Nojaat eteenpäin näin
                                                                          tai
                                                                              näin
Sisäreidet:
  • Kuten kuvasta varmaan näkyy, jalat haaralle ja nojaa eteen
  • Laske taas 20-60sek
  • Pitäisi tuntua sisäreisissä
                                                    Taas tähän samaan asentoon kuin äsken
                                          Taivuta jommalle kummalle puolelle
                                          Venytyksen pitäisi tuntua takareidessä
                                        (hyi mikä kuva, toivottavasti saatte selvää+ huonompi puoli)
                                     Taivuta sitten sivulle, niin että saat venytyksen tuntumaan kyljessä.
Takareisi+kylki:
  • Asennoissa 20-60sek
                                                              Jalat yhteen
                                                                ja
                                              nojaa eteenpäin näin
                                               tai
                                           näin

takareidet:
  • Pitäisi tuntua pohkeesta-pakaroihin asti, kaikilla vähän eri paikoissa
  • Laske 20-60sek
                                       Laatu, mutta jalat noin ristiin toinen jalka ns. toisen jalan päälle
                                          (sori oon räjähtäny ku tein tätä ennen 1½h treeni, hehhe :D)
Pakarat:
  • Venytyksen pitäisi tuntua pakarassa
  • laske taas 20-60sek
  • On monelaisia eri venytys tyylejä, itse saan tämän tuntumaan
                   Varmista ettei polvesi mene varpaiden yli, koska kroppasi kärsii vääristä asennoista

Lonkan koukistaja:
  • Tuntuu lonkassa ja nimensä mukaan lokan koukistajassa
  • Laske 20-60sek
  • Tätä voi venyttää parilla muulla tavalla, itse käytän tätä
                      Jalat päällekkäin ja vedä vastakkaisella kädellä nilkkaa ns. itseäsi kohti
                                                                   tai       
                                        Mene maahan enemmän käsien varaan ja nosta toinen jalka ilmaan ja nojaa jalalla toiseen nii,että tuntuu pohkeessa.

Pohje:
  • Tuntuu pohkeessa
  • Monta erilaista venytys tapaa
  • Laske 20-60sek
                                                        Mene salmiakki asentoon
                                                                            ja
                                                          Nojaa eteenpäin
Nivuset:
  • Pitäisi tuntua nivusissa
  • Voi venyttää muillakin tavoin
  • Laske 20-60sek

                                                      Huonompi puoli
                        Parempi puoli, saan täälä puolella ylispagaatin, voin joskus ottaa teille kuva  Vaaka
                 Lol, tota rupeen treenaa seuraavaks, haluun ton samalle korkeudelle kuin polvivaa'n
                                 Hehhe, tämä oli viime vuonna samalla korkeudella kuin vaakani nyt...

Tässä vinkkejä jalkojen venyttelyyn. Heti pitkän urheilusuorituksen/treenien jälkeen ei saa venytellä kuin ihan lyhyesti ja vasta parin tunnin päästä saa venytellä sen minuutin tai enemmän. :)

Ja älkää tosiian välittäkö mun naamasta... Tosiaan olin itse tehnyt just omii kesäharkkoi,hehhe. :D
Täss vähä viime päivilt kuvii. :D
                                                    Arskaa vähä himas ;)
                                               partyypartyy :D
                                             Aamu fiilikset :D
                                               Veli+serkut <3
                                                     Landel! <3 Tyksin
                                                     Lenkkeilyy ;)
                                                            Arskaa <3
                                               Chillailuu frendien kaa <3

                                             Mun tytöt! :*
                                           Leiril on hauskaa (y) :D
                                             Vähä luisteluu ;)

                                                   Rippijuhlis, Onnee viel ihanuus! <3
                                                              Lekuriski käyty (taas vaihteeks) :D

                                             Isomummii käytii moikkaa <3
                                            I LIKE! :D

                                             Kalaski tuli käytyy :P

                                                           Ihana serkku tyttöni <3
                                        LOL
                                             Järvell pelleiltii :D
                                                 Autos istumist! <3

                                                 Treenaamist
                                               

                                         Huomenta Suomi... Meitsi (aas)matkal treeneihi
                                            Tyksin näist tytsyist, ootte tärkeit :*






                                    


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti