Tässä annan muutamii vinkkei venyttelyyn.
Ennen venyttelyä kannattaa tehdä alkuverryttelyä, esimerkiksi käydä pienellä lenkillä. Venytellä kannattaa myös treenien jälkeen, silloin lihakset eivät mene niin helposti jumiin.
Alkuverryttely on tärkeää, sillä lihakset voivat revähtää ellei venyttele ennen kui alkaa venytellä, jo 10minuutin alkuverkan jälkeen lihakset on tarpeeksi lämpimät venyttelylle. :)
Venyttely aloitetaan ylhäältä alas ja takaa eteen.
Jalat:
Etureisi:
- Toinen jalka eteen ja toinen taakse
- Nojaa niin paljon taakse, että tuntuu etureidessä
- EI SAA MAKAA, pitää olla käsien varassa, koska se ei tee hyvää selälle
- Kummallakin jalalla 20-60sek
ja
Nojaat eteenpäin niin paljon kuin menee. (asennon nimi "aitajuoksia ventys")
Takasreisi:
- Kuvasta toivottavasti saa selvää
- Asennossa 20-60sek
- Pitäisi tuntua takareidessä ja menee niin alas kuin pystyy
Sitten
Nojaat eteenpäin näin
tainäin
Sisäreidet:
- Kuten kuvasta varmaan näkyy, jalat haaralle ja nojaa eteen
- Laske taas 20-60sek
- Pitäisi tuntua sisäreisissä
Taivuta jommalle kummalle puolelle
Venytyksen pitäisi tuntua takareidessä
(hyi mikä kuva, toivottavasti saatte selvää+ huonompi puoli)
Taivuta sitten sivulle, niin että saat venytyksen tuntumaan kyljessä.
Takareisi+kylki:
- Asennoissa 20-60sek
ja
nojaa eteenpäin näin
tai
näin
takareidet:
- Pitäisi tuntua pohkeesta-pakaroihin asti, kaikilla vähän eri paikoissa
- Laske 20-60sek
(sori oon räjähtäny ku tein tätä ennen 1½h treeni, hehhe :D)
Pakarat:
- Venytyksen pitäisi tuntua pakarassa
- laske taas 20-60sek
- On monelaisia eri venytys tyylejä, itse saan tämän tuntumaan
Lonkan koukistaja:- Tuntuu lonkassa ja nimensä mukaan lokan koukistajassa
- Laske 20-60sek
- Tätä voi venyttää parilla muulla tavalla, itse käytän tätä
tai
Pohje:
- Tuntuu pohkeessa
- Monta erilaista venytys tapaa
- Laske 20-60sek
ja
Nojaa eteenpäin
Nivuset:
- Pitäisi tuntua nivusissa
- Voi venyttää muillakin tavoin
- Laske 20-60sek
Huonompi puoli
Parempi puoli, saan täälä puolella ylispagaatin, voin joskus ottaa teille kuva
Lol, tota rupeen treenaa seuraavaks, haluun ton samalle korkeudelle kuin polvivaa'n
Hehhe, tämä oli viime vuonna samalla korkeudella kuin vaakani nyt...
Tässä vinkkejä jalkojen venyttelyyn. Heti pitkän urheilusuorituksen/treenien jälkeen ei saa venytellä kuin ihan lyhyesti ja vasta parin tunnin päästä saa venytellä sen minuutin tai enemmän. :)
Ja älkää tosiian välittäkö mun naamasta... Tosiaan olin itse tehnyt just omii kesäharkkoi,hehhe. :D
Täss vähä viime päivilt kuvii. :D
Arskaa vähä himas ;)
partyypartyy :D
Aamu fiilikset :D
Veli+serkut <3
Landel! <3 Tyksin
Lenkkeilyy ;)
Arskaa <3
Chillailuu frendien kaa <3
Mun tytöt! :*
Leiril on hauskaa (y) :D
Vähä luisteluu ;)
Rippijuhlis, Onnee viel ihanuus! <3
Lekuriski käyty (taas vaihteeks) :D
Isomummii käytii moikkaa <3
I LIKE! :D
Kalaski tuli käytyy :P
Ihana serkku tyttöni <3
LOL
Järvell pelleiltii :D
Autos istumist! <3
Treenaamist
Huomenta Suomi... Meitsi (aas)matkal treeneihi
Tyksin näist tytsyist, ootte tärkeit :*




























Ei kommentteja:
Lähetä kommentti